pátek 20. dubna 2018

Poslední den v pekle

Poslední den v pekle

"Je to jen vajíčko, obyčejný vajíčko!" řvala na něj.
"Vždyť v něm roste kuřátko." odpovídal tónem zbitého psa.
"Jediná kloudná věc je, že se dají sežrat, tak přestaň kafrat."
"Ale mami, ty nemáš ráda kuřátka?"
"Na pánvi jo."
"To je ale musí bolet ne?"
"Na to každej normální člověk z vysoka sere, je to jen maso."
Chlapec začal brečet.
"Ježiš... Mlč sakra!"
Vrazila mu facku. Chlapec začal brečet víc. Vrazila mu další tři. Chlapec se začal dusit slzami a kašlat.
"Neumíš se sakra chovat ty jeden malej zmetku?! Copak ti do hlavy necpu od malička, aby ses choval normálně?!"
"Mami, vždyť mám ve škole samý jedničky!"
"Stejně z tebe nikdy nic nebude ty smrade. O tom ale nemluvím. Máš se umět chovat mezi lidma." 
"Ty lidi mě ale neznají, proč před nimi mám být potichu?"
"Neptej se tak blbě."
"Chtěl bych nechat vylíhnout to kuřátko. Mohl bych si to vajíčko vzít domů?"
"Tyhle vajíčka jsou mrtvý, nic z nich nebude."
"Jsem taky mrtvý, když ze mě nic nebude?"
"Ne, jsi po svém otci."
"Můj tatínek, ten byl přece hodnej mami, ne? Že jo?"
"Jestli o něm budeš dál mluvit, nechám tě tu a vezme si tě domů ta hnusná uklízečka."
"Nee, mami! Prosím ne!"
"Tak buď zticha."
"Dobře... Mami? Proč mám být potichu, když mám co říct?"
Neodpověděla. Vyšli z obchodu. Venku pálilo letní slunce. Nedržela ho za ruku, tenhle kvítek vzešlý ze zakázaného ovoce se jí téměř hnusil, přestože to byl malej zázrak. Každý dítě je malý zázrak, zvlášť, když je vaše. Odemykala kufr od auta, aby do něj mohla vrazit tašky s nákupem. Kolem proletěl motýl. Líbil se mu. Utíkal za ním. Žlutočerná křídla, něžnej němej pohyb. Bezbolestnej sen. Doteď nevím, proč jeho matka neplakala.

Žádné komentáře:

Okomentovat